• G I B A N J E
    G I B A N J E
    Bodimo aktivni: vsi, povsod, vsak dan!
  • Mednarodni velnes kongres
    Mednarodni velnes kongres
    Državni svet RS, 7.5.2019

Dobimo se 7.5.2019 v Ljubljani

  • Lokacija

    Državni svet RS, Ljubljana
  • Št. udeležencev

    150 slušateljev
  • Predavatelji

    27 strokovnjakov

10. maj je svetovni dan gibanja. GIBANJE je temelj vitalnosti, dobrega počutja in zdravja ter je investicija v prihodnost in dolgoživost vsakogar izmed nas. 

Sodobni način življenja se je spremenil. Ljudje večino dneva presedimo in nismo toliko fizično aktivni, kot so bili v preteklosti. Zato je gibanje za zdravje nujno.  Pomanjkanje telesne aktivnosti pri posamezniku povzroči občutek pomanjkanja energije, imunski sistem deluje slabše in se težje brani pred boleznimi. Osebe, ki so telesno aktivne, lažje ohranijo telesno gibljivost, dlje ostajajo telesno, duševno in duhovno vitalne, so bolj zdrave in imajo manj težav s povečano telesno težo.

GIBANJE je močno povezano z velnesom,  velnes pa je celostni življenjski slog, ki posamezniku pomaga pri njegovem dobrem počutju. Je proces posameznikove osebnostne rasti in lastna odgovornost za ohranjanje in vzdrževanje zdravja. Ko vemo, kdo smo, kaj nas veseli, izpolnjuje in si to v resnici želimo, postanejo vse okoliščine, del katerih smo, naša izbira. Tako je tudi izbira za udeležbo na 2. mednarodnem kongresu velnesa v Sloveniji vaša osebna odločitev.

Če vsak posameznik najprej pri sebi spremeni nekaj na bolje, se bo to poznalo tudi na ravni celotne družbe.  Prav zato smo svetovi dan gibanja organizatorji izbrali za datum izvedbe kongresa, pa tudi vse teme se bodo prepletale z izhodiščem – GIBANJEM, aktivno potjo do zdravja, vitalnosti, dobrega počutja in dolgoživosti.

Vabimo vas k prijavi in udeležbi.
 

PROGRAM PRIJAVITE SE

ZBORNIK KONGRESA (.PDF)

FOTO/VIDEO
velneskongres.si
velneskongres.si
www.velneskongres.si

Program

ČAS PROGRAM
08:00-09:00
REGISTRACIJA UDELEŽENCEV
09:00-09:10
2. kongresu velnesa na pot
Karmen Šemrl Glotta Nova, center za novo znanje, Ljubljana
09:10-09:20
Uvodni govor predsednika Državnega sveta RS
Alojz Kovšca Predsednik Državnega sveta RS
09:20-09:25
Gibanje in turizem z roko v roki za prihodnost
Renata Martinčič Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo RS, gen. direktorica direktorata za turizem

Tincidunt integer eu augue augue nunc elit dolor, luctus placerat scelerisque euismod, iaculis eu lacus nunc mi elit, vehicula ut laoreet ac, aliquam sit amet justo nunc tempor, metus vel.

09:25-09:30
Pozdrav organizatorjev udeležencem in nastopajočim
doc. dr. Marija Mikačić Turnšek Višja strokovna šola za kozmetiko in velnes Ljubljana
09:30-09:50
Ne pozabimo na miselno gibanje
Vlasta Nussdorfer

GIBANJE je potovanje od trenutka do trenutka. Od enega dobrega dela do drugega. Od misli na najbližje do misli na skupnost, državo in celo planet. Gibanje je zato način življenja.

09:50-10:15
Gibalna aktivnost, ogledalo našega zdravja in počutja
doc. dr. Matej Plevnik VABLJENI PREDAVATELJ; UP; Fakulteta za vede o zdravju

Zgodovina nas uči, da so že Stari Grki vedeli, da redna telesna vadba odločujoče prispeva k zdravju posameznika. To znamo danes z znanstvenimi pristopi tudi dokazati.

10:15-10:40
Znanost o možganih - med gibom in umom
prof. dr. Zvezdan Pirtošek VABLJENI PREDAVATELJ; UL; Medicinska fakulteta, predstojnik Katedre za nevrologijo UKC LJ; Klinični oddelek za bolezni živčevja

Vzrok, da so nekatera bitja na tem planetu pred več kot 600 milijoni let razvila čudežen preplet živčevja - prve možgane -  je  preprost in prozaičen: potreba po gibanju. In gibanje je nato v teku eonov oblikovalo um. Danes, ko živimo enkrat dlje kot naši dedje, je naša največja bojazen, da bo naše telo preživelo naš um. A znanost, k sreči, odkriva, kako ravno gibanje ohranja ravnovesje uma, lahko še dolgo v starost.

10:40-11:00
Zdravje, kakovost življenja in gibanje (*)
prof. dr. Miroslav Mastilica VABLJENI PREDAVATELJ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar

Veliko dokazov je o koristnosti gibanja in splošne telesne aktivnosti za zdravje. S telesno aktivnostjo se poveča raven energije v telesu, zmanjša se stres, krvni pritisk in raven holesterola v krvi. Zmanjšuje se tudi možnost nekaterih vrst raka, zlasti raka debelega črevesa. Redna telesna aktivnost pomaga k zdravi rasti in razvoju otrok in mladine.

11:00-11:10
AKTIVNI ODMOR ZA ZDRAVJE IN DOBRO POČUTJE z Matejo Bobek
11:10-11:30
Velnes za vitalnost človeka
mag. Monika Karan Global Wellness Day, ambasadorka za Slovenijo

Zavedanje, da lahko izbiramo zase najboljše kar nam lahko pomaga k zdravju ter boljšemu počutju, je pomemben del velnesa kot načina življenja in hkrati najboljša motivacija, da naredimo prvi korak za  lastno vitalnost telesa in uma.

11:30-11:50
Čustva/emocije in gibanje
Anton Majhen Paideia d.o.o.

Novo oblikovane zahteve družbenih procesov ustvarjanja dodane vrednosti terjajo tudi implementacijo “novega” razumevanja nevrobiologije čustev in občutkov. Ne samo z vidika zmanjševanja škodnih posledic ne prilagoditev kot so depresija, anksioznost in izgorevanje, temveč tudi in zlasti učinkovitih prilagoditvenih strategij. Kakšne rešitve torej ponuja pogled na človekovo doživljanje skozi perspektivo kineziologije?

11:50-12:10
Prehrana in gibanje
doc. dr. Nada Rotovnik Kozjek Onkološki inštitut Ljubljana; Enota za klinično prehrano

Gibanje in hrana sta temelja zdravega življenja.

12:10-13:10
ODMOR ZA KOSILO IN MREŽENJE
13:10-13:30
Zakaj bi komplicirali, če pa je v resnici vse tako enostavno…
James M. Tomazin

Kaj je pravilno dihanje, na kaj vse vpliva način kako dihamo in kako enostavno je pravilno dihati. Kaj sploh pomeni, da imamo boleče, zakrčene mišice. Zakaj je simetrija telesa tako pomembna?

13:30-13:45
Trening obraznih mišic za obvladovanje stresa, izboljšanje koncentracije in počutja
Karin Velikonja Glowinface, ustanoviteljica

Gibanje ustvarja pretočnost (krvi, limfe, energije), pretočnost pa je ključna za zdravje in dolgoživost. Gibanje obraznih mišic sprošča napetosti v mišicah in mimiko, ki je posledica stresa in različnih emocij. Je pot do spoznavanja sebe tako na fizičnem kot čustvenem nivoju.

13:45-14:05
(Po)skrbite za gibanje in razgiba(va)jte um - Kako telo vpliva na um in kako lahko um pomaga telesu (*)
dr. Donato Simone Frigotto

Naša motivacija se prične z gibanjem. Predstavljanje gibanja telesa  ne le pomaga pri fizični aktivnosti in jo povečuje, pač pa tudi prispeva k hitrejšemu okrevanju po poškodbah. In kar je najpomembnejše, ima izjemen antistresni in velnes učinek. Vizualiziranje določenih realnosti našega telesa v gibanju nam pomaga preseči svoje lastne meje.

14:05-14:25
Pomen telesne dejavnosti na spomin starejših
Blanka Koščak Tivadar Fizioterapija Mediko, ustanoviteljica in direktorica

Značilnost normalnega staranja je spreminjanje, ki nastopi kot posledica bioloških sprememb. Telesna neaktivnost vodi v slabše telesne in kognitivne funkcije.

14:25-14:35
AKTIVNI ODMOR ZA ZDRAVJE IN DOBRO POČUTJE z Brigito Langerholc
14:35-14:55
Od Maribora do Debelega rtiča v 29. dneh. 617 km, peš, sama in s tišino.
Maja Kuzma

29 dni in 617 kilometrov v enem kosu ni mačji kašelj. Je pa življenjska fakulteta, v kateri spoznavamo lastne lekcije, ki nam pomagajo prebroditi najstrašnejše dni.

14:55-15:15
Pomen vloge staršev pri športnem udejstvovanju otroka
Andrej Miklavc High Performance Group, ustanovitelj in direktor

Vloga staršev pri športni udejstvovanju otroka je velika. Prepogosto se pojavijo nasprotja med pričakovanji (interesi) klubov, staršev in otrok športnikov. Probleme, ki nastanejo, rešujejo trenerji, starši, otroci… pogosto pa tudi nihče in se kot breme medsebojnih odnosov preslikavajo na otrokov odnos do staršev in okolice.

15:15-15:35
Aktivni odmori na delovnem mestu
mag. Nadiža Pleško NPC, ustanoviteljica in direktorica

Ljudje smo v zadnjih letih z razvojem tehnologije in močno spremenjenimi poklici, prevzeli sedeč življenjski slog. Smiselno integrirani aktivni odmori v delovni proces predstavljajo zato nujen ukrep vsakega posameznika, ki želi na dolgi rok sebi in svojemu telesu dobro.

15:35-15:50
Telesna aktivnost med študenti
mag. Zvonka Krištof s študentko Hano Firšt Šolski center Novo mesto, Višja strokovna šola, program Kozmetika

Tincidunt integer eu augue augue nunc elit dolor, luctus placerat scelerisque euismod, iaculis eu lacus nunc mi elit, vehicula ut laoreet ac, aliquam sit amet justo nunc tempor, metus vel.

15:50-16:05
Vpliv gibanja na sedeči stil življenja na delovnem mestu
Jan Kovačič

Gibanje je ena izmed pomembnejših prioritet človekovega življenja in delivanja. Je sestavni del celovite človekove osebne higiene, s katero ohranjamo naše telo vitalno. Z vitalnim telesom pa bomo lažje premagovali vsakodnevne izzive in kljubovali neizbežnemu stresu.

16:05-16:20
Gibanje in študij
Jan Tomšič Visoka šola za upravljanje podeželja GRM Novo mesto

Tudi med študijskim obdobjem je zdravje pomembno. Ključen del tega je gibanje. Ali gibanje, ki je sestavni del našega življenja, ustreza našim ciljem? Kakšne so tiste oblike gibanja, ki so za nas osebno najbolj primerne in ki so lahko na dolgi rok del našega življenja?

16:20-16:35
Antropološki vidik telesne aktivnosti
Mito Šinkovec Telodrom, ustanovitelj in direktor

V življenju nas čaka mnogo nalog, ki so neizogibne. Je gibanje naša naloga ali način življenja? Gibanje je življenje, potreba in neizbežno dejstvo.

16:35-16:45
Vabilo k aktivnostim MOL
Tatjana Polajnar Šport Ljubljana, direktorica
---
(*) Predavanje ni prevedeno in se izvaja v tujem jeziku.

VPRAŠANJA, NA KATERA BO SKUŠAL ODGOVORITI KONGRES

  • Zakaj se ljudje razlikujemo glede vitalnosti?
  • Kaj je ključno pri odločitvi človeka, da se odloči za aktivnost, s katero vpliva na svojo vitalnost?
  • Kako preprečiti morebitne težave, ki se pojavljajo kot posledica sodobnega tempa življenja?
  • Zakaj je pomembna dobra gibljivost telesa?
  • Kakšna vadba je primerna zame?
  • Kakšna je povezava med velnesom in vitalnostjo?
  • Kakšne so trenutne gibalne kompetence povprečnega človeka in kako smo se vzgojili v sedečo in neaktivno družbo?
  • Katera je gibalna aktivnost, ki resnično "šteje"?
  • Od pasivnega do aktivnega: koliko je dovolj?
  • Najpogostejši izgovor je: "Nimam časa." Res ne?
  • Kaj je primerna oblika gibanja?
  • Koliko gibanja potrebujem?
  • Kaj naj počnem?
  • Zakaj imajo otroci radi šport?
  • Kako jih starši lahko pri tem spodbujajo?
  • Kako otroci doživljajo tekmovanje, zmage, poraze?
  • Zakaj otroci prenehajo s športom?
  • Obstaja recept »Luka Dončić«?
  • Kaj pomeni za študente telesna aktivnost?
  • Zakaj se študenti odločijo za telesno aktivnost in katera od oblik telesne aktivnosti je med njimi pogostejša?
  • Kako se počutijo študenti po telesni aktivnosti?
  • Kaj so aktivni odmori in kako poteka aktivni odmor?
  • Zakaj je dobro, da imamo aktivni odmor vsi, ki sedimo več ur hkrati?
  • Ali je spomin povezan z gibanjem?
  • Ali telesna neaktivnost vodi v slabše telesne in kognitivne funkcije?
  • Ali lahko s telesnimi aktivnostmi vplivamo na spomin?
  • Kakšna je razlika med športom, telesno aktivnostjo in »ustvarjanjem« zdravja, ki povezuje telo in um?
  • Ali je naš um sposoben »kreirati« gibanje?
  • Kako lahko izboljšamo učinkovitost gibanja s pomočjo našega uma?
  • Ali obstoja povezava med negibanjem in demenco?
  • Ali dolgotrajni stres in negibanje povzroči fizično izginotje celic?
  • Je možno z gibanjem izboljšati stanje našega spomina?
  • Je demenca res nujno zlo staranja?
  • Zakaj med pozitivne učinke gibanja štejemo tudi spodbujanje posameznikovih energetskih potencialov?
  • Kako reiki zagotavlja osebno celovitost človeka?
  • Kako s pomočjo reikija dosegamo telesno ravnovesje?
  • Kaj je trening obraznih mišic?
  • Kakšne so prednosti in kakšne učinke prinaša trening obraznih mišic ter kako implementirati to vrsto vadbe v vsakdanje življenje?
  • Zakaj in kako pravilno dihati?
  • Kako lahko sami zavestno vplivamo na zakrčene mišice in jih sprostimo?
  • Kaj ima gibanje s čustvi oz. emocijami?
  • Je sodobno pojmovanje zdravja isto kot kakovost življenja?
  • Je kakovost življenja isto kot kakovost gibanja?
  • Je najboljša pot do zdravja pot vseživljenjskega gibanja?
  • Ali je pravica do gibanja osnovna človekova pravica?
  • Kako stres vpliva na našo vitalno življenjsko energijo in kako ga z gibanjem obvladujete?
  • Kako preobraziti osebni stres v radost, vitalnost in užitek?
  • Ali lahko z gibanjem vzpodbudimo dobro počutje?
  • Kako z gibanjem vzpodbudimo dobro počutje?
  • Kakšne priložnosti za gibanje so prisotne v življenju enega študenta?
  • Kakšne so dobrobiti različnih oblik gibanja?
  • Kakšen vpliv ima kontekst, v katerega so postavljene različne oblike gibanja?
  • Ali gibanje ustreza našim ciljem?
  • Katere oblike gibanja so za nas osebno najbolj primerne in ki so lahko na dolgi rok del našega življenja?
  • Ali so beljakovinski dodatki zdrava hrana?
  • Kakšna je prava prehrana športnikov?

Govorci

doc. dr. Nada Rotovnik Kozjek

Onkološki inštitut Llubljana

Karin Velikonja

Glowinface

doc. dr. Matej Plevnik

UP; Fakulteta za vede o zdravju

Blanka Koščak Tivadar

Fizioterapija Mediko

Mito Šinkovec

Telodrom

Andrej Miklavc

High Performance Group

Tatjana Polajnar

Šport Ljubljana

prof. dr. Zvezdan Pirtošek

UL; Medicinska fakulteta

Jan Tomšič

GRM Novo mesto

Mateja Bobek

Terme Olimja

Karmen Šemrl

Glotta Nova

prof. dr. Miroslav Mastilica

Medicinska fakulteta Zagreb

mag. Zvonka Krištof

Šolski center Novo mesto

mag. Monika Karan

Globall Wellnes Day

Alojz Kovšca

Državni svet RS

0

Predavanj

0

Govorcev

0

Prijavljenih

0

Prostih mest

Prijavite se

Udeležba na kongresu je brezplačna.
Posredovani podatki so zaupne narave in se zbirajo zaradi evidenc pri vstopu v prostore Državnega sveta RS.

Naslov mora biti skladen z vašim osebnim dokumentom!

Organizatorji

Soorganizatorji

Sponzorji

Organizacijski odbor

Kontakt

Pišite nam